wtorek, 22 listopada 2016

Figury geomatryczne rządzą w klasach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym

Na zajęciach w klasie 6c i 6b podejmowaliśmy  zadania, których celem było pobudzenie twórczej i wszechstronnej inicjatywy, wyobraźni, pomysłowości w zdobywaniu umiejętności poznawania i rozpoznawania  figur geometrycznych. 


Nauka połączona była z zabawą. Różne ćwiczenia dostosowane były do naszych możliwości intelektualnych i manualnych.




Takie łączenie matematyki z plastyką to doskonałe rozwijanie umiejętności i zdolności matematycznych, ale też kształcenie wrażliwości estetycznej i rozwijanie wyobraźni. Chętnie  wycinaliśmy, kleiliśmy i malowaliśmy - przedstawialiśmy swoje wizje rzeczy, otoczenia, świata podczas manipulowania, układania figur geometrycznych. Mieliśmy okazję do swobodnej interpretacji w zakresie rozwiązywania problemów nie tylko matematycznych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz