Uczniowie z VI a
nie spodziewali się, że gra kośćmi do gier planszowych może przynieść
tyle emocji. Krzysiek z Patrykiem dostali
kości i grali, że nawet nie usłyszeli dzwonka. W co grali ????? W dodawanie na kostkach… Każdy z nich otrzymał po 3 kości i rzucał, obliczając ilość wyrzuconych
oczek. Grali na czas, zapisując swoje działania. W ciągu 15 minut najwięcej
działań prawidłowo obliczył Patryk, ale Krzysiek zażyczył sobie rewanżu (na
następnych zajęciach). Patryk narysował podium i siebie na pierwszym miejscu.
Taaaki był dumny!!!
Opcji zabaw matematycznych z niepozornymi kostkami
do gry jest bardzo dużo.
Oto niektóre z
nich:
Oblicz sumę – każdy z 2 graczy otrzymuje 10 żetonów
w jednym kolorze. Gracze kolejno rzucają dwoma kostkami. Każdy dodaje liczbę
wyrzuconych oczek i kładzie żeton na
polu z liczbą równą obliczonej sumie. Jeśli pole jest już zajęte, ruch
przejmuje następny gracz .Wygrywa ta osoba, która pozbędzie się swoich
żetonów.
Potrzebna jest plansza z liczbami „Szkoła” lub można samemu wykonać
taką liczbową tablicę.
Oblicz różnicę – inna wersja a reguły gry niemalże
identyczne jak poprzednio.
Dodaj albo odejmij – po wyrzuceniu kostek gracz
decyduje , czy wykonuje dodawanie i odejmowanie Oblicza wynik i kładzie żeton
na polu planszy , wskazującym wynik wykonanego działania. Wygrywa osoba, która
ma najwięcej żetonów na planszy.
Percepcję wzrokową wspaniale wyćwiczymy w zabawie
„Znajdź tyle samo”. Pomocna nam będzie plansza „Statek”. Gracze kolejno rzucają
kostką. Każdy liczy wyrzucone kropki i kładzie żeton na pole z taką liczbą
oczek, jaką wyrzucił. Jeśli pole jest zajęte, stoi. Gra kończy się wtedy,
kiedy wszystkie pola są zajęte.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz